Címke: vakcina

Lepkeszúnyog – a nálunk kevésbé ismert élősködő

A kutyára és macskára veszélyes külső élősködők közül leginkább a kullancs, a bolha és a szúnyog ismert széles körben. Azonban más rovarok is veszélyt jelentenek kedvenceinkre, például a lepkeszúnyog. Ez a vérszívó bőrbetegséget okozhat, még jelentősebb azonban a Leishmaniasis veszélye, amit a Leishmania parazita-család egyik apró tagja okoz, mely a lepkeszúnyog csípésével kerül a gazdatestbe. A krónikus betegség végzetes is lehet, valamint zoonotikus betegség, tehát emberre is veszélyes. A világ egyes területein a Leishmaniasis komoly egészségügyi probléma.

Egyetlen szúrás életet menthet!

Az éves oltási program követése nem csak kedvenceink egészsége miatt fontos. A közismert veszettségen túl számos más, emberre is veszélyes betegség létezik, amit alapimmunizálás hiányában kutyánktól, macskánktól mi is elkaphatunk. A zoonózis, azaz az állatról emberre terjedő betegségek skálája ráadásul igen széles. Ezek közül csak egy az egyik legrettegettebb betegség, a leptospirózis, ami főleg tavasszal és nyáron veszélyes.

Nyuszi-szuri – Miért fontos a nyulak rendszeres oltása?

Nem véletlenül vált népszerű társállattá a nyúl, hiszen csendes, tiszta, tanulékony, és nem utolsó sorban nagyon szórakoztató kis szőrgombóc. Gondozása nem problémás, de ahhoz, hogy sokáig velünk maradjon, néhány alapvető szabályt fontos betartani.

Kennel köhögés – Veszélyben a kutyánk?

Beköszöntött a felső légúti megfázások szezonja: a kennel köhögés a kutyák rendkívül ragályos légcső- és hörgőgyulladása, amely jellemzően csoportban tartott, kutyatársaságba járó kedvenceket érint. A görcsös köhögéssel járó betegség általában néhány hét alatt gyógyul, de rendkívül kellemetlen a kutyánk és a mi számunkra is. Kutyapanziókban, kiállításon, kutyaiskolában, kutyafuttatókban megforduló kutyák immunizálása éppen ezért erősen ajánlott.