Címke: védőoltás

Lepkeszúnyog – a nálunk kevésbé ismert élősködő

A kutyára és macskára veszélyes külső élősködők közül leginkább a kullancs, a bolha és a szúnyog ismert széles körben. Azonban más rovarok is veszélyt jelentenek kedvenceinkre, például a lepkeszúnyog. Ez a vérszívó bőrbetegséget okozhat, még jelentősebb azonban a Leishmaniasis veszélye, amit a Leishmania parazita-család egyik apró tagja okoz, mely a lepkeszúnyog csípésével kerül a gazdatestbe. A krónikus betegség végzetes is lehet, valamint zoonotikus betegség, tehát emberre is veszélyes. A világ egyes területein a Leishmaniasis komoly egészségügyi probléma.

Utazás kutyával: így lesz felhőtlen a pihenés

Ahogy szaporodnak a kutyabarát szállás– és fürdőhelyek itthon és külföldön, úgy kelnek útra egyre többen kedvencükkel. Ám ahhoz, hogy mindenki számára élvezetes legyen a vakáció, időben el kell kezdenünk a felkészülést.

Örökbefogadás előtt és után – Tippek az első 30 napra

Egy örökbefogadott kiskutya életében az új gazdinál töltött első hetek a legmeghatározóbbak, hiszen az ebben az időszakban szerzett élményei alapjában határozzák meg a családdal kialakított közös életét. Az új jövevény érkezésére már az örökbefogadás előtt érdemes készülni, amelyhez most tippeket is adunk.

Kennel köhögés – Veszélyben a kutyánk?

Beköszöntött a felső légúti megfázások szezonja: a kennel köhögés a kutyák rendkívül ragályos légcső- és hörgőgyulladása, amely jellemzően csoportban tartott, kutyatársaságba járó kedvenceket érint. A görcsös köhögéssel járó betegség általában néhány hét alatt gyógyul, de rendkívül kellemetlen a kutyánk és a mi számunkra is. Kutyapanziókban, kiállításon, kutyaiskolában, kutyafuttatókban megforduló kutyák immunizálása éppen ezért erősen ajánlott.