Címke: macska

Július 6., a Zoonózis Világnapja: hogyan maradjon egészséges gyermek és kisállat a nyári szünetben

A kisállattartás pozitív hatásai tagadhatatlanok: a kisállatok felelősséget és empátiát taníthatnak a gyerekeknek, de segíthetnek nyitottabbá válni és a szorongás csökkentésében is. Július 6-án, a Zoonózis Világnapja alkalmából a kisállattartás egészségügyi szempontjairól is szót kell ejteni, és megtudni, hogyan védhetjük meg kedvenceinket a különféle élősködőktől, mint a bolha és kullancs, és az általunk terjesztett zoonózisoktól, melyek a gyerekekre is veszélyesek lehetnek. Míg a paraziták jelenléte riasztó lehet, jó hír, hogy az orsóféreg- és galandféreg-fertőzés, a leptospirózis, de még a legveszélyesebb zoonózis, a veszettség is egyszerűen megelőzhető, ha többet tudunk róluk és egyszerű megelőző lépéseket teszünk.

A kisállatok évszázada: Hogyan váltak négylábú barátaink családtaggá

Az ókori egyiptomiak házimacska ábrázolásaitól kezdve i.e. 3000-től, a 2. században a kínai császár udvarában magas rangú tisztviselővé kinevezett kutyákon át egészen napjaink nagy kisállat-bummjáig – a háziállatok évezredek óta jelen vannak a történelemben. Elnézve a kedvencek millióit világszerte, úgy tűnik, kapcsolatunk szőrös kis barátainkkal egyre csak szorosabb lesz, sokan közülük nem csak közeli társaink, de igazi családtagok. De hogyan is kerültünk ilyen közel egymáshoz? Tekintsük át kedvenc négylábú barátaink történelmét!

A kutyák nyelve - 5 szócikk a kutyák nagyszótárából

Te is érezted már úgy, hogy a kutyád bármelyik pillanatban megszólalhat? Nem csoda, hogy a kutyagazdik gyakran gondolják ezt, hiszen négylábú barátaink folyamatosan kommunikálnak velünk. Persze nem a mi nyelvünkön, hiszen nekik megvan a maguk különleges módszere. Felelős gazdiként a mi feladatunk az, hogy megtanuljuk megérteni a kutyákat, mert ez kulcsfontosságú ahhoz, hogy értsük szükségleteiket és gondjukat tudjuk viselni. Egy pontos és teljes kutyanagyszótárat nehéz lenne összeállítani, mert négylábú barátaink gyakran különböző dialektusokban beszélnek, amit ráadásul a gazdájukhoz is igazítanak. Most mégis összegyűjtöttünk 5+1 szócikket egy képzeletbeli kutyaszótárból, amelyek segítségével jobban tudunk majd kommunikálni négylábú barátunkkal.

A veszélyes kórokozók mindenütt ott vannak. Kisállatod védett tőlük?

Nem sok kell hozzá, hogy kiskedvenced súlyos betegségeket okozó kórokozókkal találkozzon. Egy séta, egy látogatás a parkba, vagy egy korty a pocsolyából. Egy kutyakiállítás vagy egy kisállatpanzió. A szomszéd kisállat váratlan látogatása. Lehetetlen megelőzni, hogy kisállataink kapcsolatba kerüljenek kórokozókkal. De az általuk okozott betegségektől megóvhatod őket!