Címke: kutya egészsége

A nap, amikor négylábú, szőrös barátainkat ünnepeljük – október 4. az állatok világnapja

1931 óta október 4-én ünnepeljük az állatok világnapját. Ezen a napon a felelős állattartás és a vadon élő állatok védelme van a középpontban. Szeretett kedvenceink életünk részei, boldoggá tesznek minket, így joggal mondhatjuk, hogy a család teljes értékű tagjai, és ugyanúgy szeretjük őket, mint rokonainkat. És ahogyan megünnepeljük az ő születésnapjukat, vagy épp az anyák napját, ünnepeljük kisállatainkat is az állatok világnapján.

Kutyák leggyakoribb neurológiai betegségei

Az idegrendszer és betegségei mindig is nagy kihívást jelentettek az orvoslás számára. Ez érvényes négylábú barátainkra is. Az emberekkel ellentétben az állatok nem tudják leírni a tüneteiket, ezért a gondos megfigyelés nagyon fontos. Előfordulhat, hogy a neurológiai tünetek kutyáknál ijesztő formában, hirtelen jelentkeznek, ezért minden tulajdonosnak tudnia kell, mit jelenthetnek. Ráadásul előfordulhat, hogy egy neurológiai betegség tünetei először csak enyhe formában jelentkeznek, és ha ezeket a korai jeleket nem vesszük észre, mire orvoshoz kerül a kutya, már nehéz lesz rajta segíteni. Ezért minden, akár a legenyhébb tünet jelentkezésekor is konzultálni kell az állatorvossal. Az alábbi cikk erről a bonyolult témáról, a kutya neurológiáról szól.

Ne az állatorvosnál töltsük a karácsonyt! Hasznos tippek az ünnepekre

Karácsonykor különösen jól esik törődni szeretteinkkel, ezért természetes, hogy szeretnénk egy kis extra törődéssel kedveskedni kedvenceinknek is. Az ünnep meghittsége azonban könnyen veszélybe kerülhet, ha nem vagyunk elég felelősségteljesek – készüljünk fel a karácsonyra pár hasznos tanáccsal!

Segítség, köhög a kutyám! Fontos tudnivalók a kennel köhögésről

Az ősz beköszöntével az emberi szervezet fogékonyabb a különböző betegségek elkapására. De vajon ez a kutyákra is igaz? Sajnos igen. A kennel köhögés még akkor is megfertőzheti a kedvencünket, ha kevés időt tölt más kutyákkal, sőt, ha egyáltalán nem jár társaságba. Az enyhébb köhögést sem érdemes figyelmen kívül hagyni, hiszen ennek a betegségnek is számos komoly szövődménye lehet.