Címke: kisállat

A kutyák nyelve - 5 szócikk a kutyák nagyszótárából

Te is érezted már úgy, hogy a kutyád bármelyik pillanatban megszólalhat? Nem csoda, hogy a kutyagazdik gyakran gondolják ezt, hiszen négylábú barátaink folyamatosan kommunikálnak velünk. Persze nem a mi nyelvünkön, hiszen nekik megvan a maguk különleges módszere. Felelős gazdiként a mi feladatunk az, hogy megtanuljuk megérteni a kutyákat, mert ez kulcsfontosságú ahhoz, hogy értsük szükségleteiket és gondjukat tudjuk viselni. Egy pontos és teljes kutyanagyszótárat nehéz lenne összeállítani, mert négylábú barátaink gyakran különböző dialektusokban beszélnek, amit ráadásul a gazdájukhoz is igazítanak. Most mégis összegyűjtöttünk 5+1 szócikket egy képzeletbeli kutyaszótárból, amelyek segítségével jobban tudunk majd kommunikálni négylábú barátunkkal.

A veszélyes kórokozók mindenütt ott vannak. Kisállatod védett tőlük?

Nem sok kell hozzá, hogy kiskedvenced súlyos betegségeket okozó kórokozókkal találkozzon. Egy séta, egy látogatás a parkba, vagy egy korty a pocsolyából. Egy kutyakiállítás vagy egy kisállatpanzió. A szomszéd kisállat váratlan látogatása. Lehetetlen megelőzni, hogy kisállataink kapcsolatba kerüljenek kórokozókkal. De az általuk okozott betegségektől megóvhatod őket!

Hogyan védekezzünk a természet apró szörnyei ellen?

A bolhák és kullancsok akár rövid idő alatt megfertőzhetik kedvencedet, elég csak a napi sétákra gondolni, ez remek lehetőség az élősködőknek a támadásra. A bolhák és a kullancsok alig várják, hogy kisállatod bundáját nevezhessék ki új otthonuknak, onnan pedig akár rád is átmásszanak. Természetesen az állatorvosod segítségére ilyenkor is számíthatsz: ha minden előzetes információt megkapsz tőle és tartod magad a javaslataihoz, akkor semmi okod a félelemre. Összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat az ektoparaziták elleni felkészülésről.

Hogyan gondoskodj idős kutyádról télen?

A téli tájkép szemkápráztatóan gyönyörű, főleg, ha a hó is leesik és ropog a csizmánk alatt. Egyes kutyák szeretik ezt az évszakot; imádnak hópehelyre vadászni, hógolyót elkapni, vagy csak a hóban futkározni. Az idősebb kutyák számára azonban ez az évszak nehéz is lehet. Ha kutyusunk már korosodik, és szeretnénk segíteni neki, hogy élvezhesse ezt a kedvezőtlen időszakot is, érdemes megfogadni a következő tippeket.