Címke: bolha

A felelős kutyatartás világnapja: 3 tipp, mellyel megóvhatod kedvencedet

Együtt élni egy kutyával nem csak öröm, de kiváltság és egyben hatalmas felelősség is. A kutyatartás nem merül ki abban, hogy enni és inni adunk neki, fekhelyet biztosítunk számára, labdázunk és trükköket tanulunk vele. A legfontosabb, hogy vigyázzunk az egészségére. Íme a 3 legfontosabb teendő, mellyel megóvhatod szeretett barátod egészségét.

Július 6., a Zoonózis Világnapja: hogyan maradjon egészséges gyermek és kisállat a nyári szünetben

A kisállattartás pozitív hatásai tagadhatatlanok: a kisállatok felelősséget és empátiát taníthatnak a gyerekeknek, de segíthetnek nyitottabbá válni és a szorongás csökkentésében is. Július 6-án, a Zoonózis Világnapja alkalmából a kisállattartás egészségügyi szempontjairól is szót kell ejteni, és megtudni, hogyan védhetjük meg kedvenceinket a különféle élősködőktől, mint a bolha és kullancs, és az általunk terjesztett zoonózisoktól, melyek a gyerekekre is veszélyesek lehetnek. Míg a paraziták jelenléte riasztó lehet, jó hír, hogy az orsóféreg- és galandféreg-fertőzés, a leptospirózis, de még a legveszélyesebb zoonózis, a veszettség is egyszerűen megelőzhető, ha többet tudunk róluk és egyszerű megelőző lépéseket teszünk.

A kutyák nyelve - 5 szócikk a kutyák nagyszótárából

Te is érezted már úgy, hogy a kutyád bármelyik pillanatban megszólalhat? Nem csoda, hogy a kutyagazdik gyakran gondolják ezt, hiszen négylábú barátaink folyamatosan kommunikálnak velünk. Persze nem a mi nyelvünkön, hiszen nekik megvan a maguk különleges módszere. Felelős gazdiként a mi feladatunk az, hogy megtanuljuk megérteni a kutyákat, mert ez kulcsfontosságú ahhoz, hogy értsük szükségleteiket és gondjukat tudjuk viselni. Egy pontos és teljes kutyanagyszótárat nehéz lenne összeállítani, mert négylábú barátaink gyakran különböző dialektusokban beszélnek, amit ráadásul a gazdájukhoz is igazítanak. Most mégis összegyűjtöttünk 5+1 szócikket egy képzeletbeli kutyaszótárból, amelyek segítségével jobban tudunk majd kommunikálni négylábú barátunkkal.

A veszélyes kórokozók mindenütt ott vannak. Kisállatod védett tőlük?

Nem sok kell hozzá, hogy kiskedvenced súlyos betegségeket okozó kórokozókkal találkozzon. Egy séta, egy látogatás a parkba, vagy egy korty a pocsolyából. Egy kutyakiállítás vagy egy kisállatpanzió. A szomszéd kisállat váratlan látogatása. Lehetetlen megelőzni, hogy kisállataink kapcsolatba kerüljenek kórokozókkal. De az általuk okozott betegségektől megóvhatod őket!