Címke: bolha

Bolhák, kullancsok és szúnyogok által terjesztett betegségek

Végre itt a nyár. A nappalok hosszúak, melegek és kellemesek. Mindez arra ösztönöz bennünket, hogy kipihenjük az iskola, a munka vagy az egyetem fáradalmait, és nyaralni menjünk. Sajnos az év ezen időszaka nemcsak számunkra vonzó. Nyáron az ízeltlábúak, például a szúnyogok és a kullancsok is nagyon aktívak.

Apró, de halálos: védjük kedvencünket egész évben a bolháktól és kullancsoktól

A kullancsok és bolhák apró élőlények, de a méretük senkit se tévesszen meg – nemcsak, hogy sok bosszúságot okoznak a gazdáknak, de akár az állatok életét fenyegethetik, ezen felül pedig akár az embereket is megbetegíthetik. Felelősségteljes állattartóként tisztában kell lennünk a paraziták jelentette veszélyekkel, így elengedhetetlen, hogy folyamatosan bővítsük tudásunkat az élősködők által hordozott betegségekről, és hogy milyen készítményekkel tudjuk hatékonyan megvédeni tőlük kutyánkat és macskánkat. A tudatos parazita elleni védekezés a boldogan együtt töltött évek záloga.

Nehezen tudok megválni tőlük

Interjú Dr. Bárdossy Eszter állatorvos kutyatenyésztővel, aki kutyáival két díjat is nyert az egyik legrangosabb nemzetközi kutyakiállításon, a Crufts-on. Tenyésztésről, versenyezni szerető kutyákról és nevelésről beszélgettünk.

Négy ok arra, hogy miért kérjük állatorvosunk segítségét a paraziták elleni védekezéshez

Ha megkérdezünk egy kutya- vagy macskabarátot, azt fogja mondani, hogy szükség van valamiféle parazita elleni védelemre. De hogyan kell ezt jól csinálni? Minden egyes kutya és macska különleges, és speciális igényekkel rendelkezik, amikor a parazitaellenes védelem kiválasztására kerül sor. Az internet és a kisállat-kereskedések korában egyszerűbbnek tűnik a parazitaellenes készítmények online vagy üzletben történő megvásárlása. Azonban helyes ez a hozzáállás? Miért forduljunk állatorvoshoz az ilyen gyógyszerek kiválasztásakor? Íme, négy ok arra, hogy szakember tanácsát kérjük, mielőtt kedvencünket paraziták ellen kezelnénk!