Címke: allergia

A kutyák téli allergiája

Az mindannyiunk számára ismert, hogy a pollenallergia általában a tavasztól őszig tartó időszakban jelentkezik függően attól, hogy az állat milyen pollenre allergiás. Ennek ellenére azonban előfordulhat, hogy a kisállatunk egész évben allergiától szenved.

A leggyakoribb fülbetegségek és kezelésük

A fülgyulladás a kutyák egyik leggyakoribb, az év bármely szakában felbukkanó betegsége, az igazi szezonja mégis a meleg hónapokban van. A könnyen kialakuló, de szerencsére hatékonyan kezelhető problémát számos ok kiválthatja, többek között az úszás során fülben rekedt víz, az alattomos toklász, bármilyen élősködő, illetve allergiás reakciók is.

Kerti cicabajok – 5+1 megelőzhető macskabetegség

A tévhitekkel ellentétben a lakásban tartott cicákat is évente el kell vinni az állatorvoshoz, és gondoskodnunk kell a paraziták elleni védelmükről is. A kertben élő vagy kijáró macskák azonban fokozottan veszélyeztetettek. A fertőző macskabetegségek leggyakrabban az éjszakai kalandozások, a verekedések, illetve a párzás alkalmával támadnak. Azonban a kertet szinte el sem hagyó, nyugodt cicák is könnyen megfertőződhetnek kóborló társaiktól.

A macskák leggyakoribb szőr- és bőrbetegségei

Betegség esetén a cicák többsége a megszokottnál is magának valóbb. Ilyenkor szeretnek elvonulni, ezért nehéz az első jeleket korán észrevenni. A gyakran felmerülő szőr– és bőrproblémákkal viszont más a helyzet, még a legtitokzatosabb macska sem tudja sokáig rejtegetni a bajt.