Címke: állatorvos

A kutyák nyelve - 5 szócikk a kutyák nagyszótárából

Te is érezted már úgy, hogy a kutyád bármelyik pillanatban megszólalhat? Nem csoda, hogy a kutyagazdik gyakran gondolják ezt, hiszen négylábú barátaink folyamatosan kommunikálnak velünk. Persze nem a mi nyelvünkön, hiszen nekik megvan a maguk különleges módszere. Felelős gazdiként a mi feladatunk az, hogy megtanuljuk megérteni a kutyákat, mert ez kulcsfontosságú ahhoz, hogy értsük szükségleteiket és gondjukat tudjuk viselni. Egy pontos és teljes kutyanagyszótárat nehéz lenne összeállítani, mert négylábú barátaink gyakran különböző dialektusokban beszélnek, amit ráadásul a gazdájukhoz is igazítanak. Most mégis összegyűjtöttünk 5+1 szócikket egy képzeletbeli kutyaszótárból, amelyek segítségével jobban tudunk majd kommunikálni négylábú barátunkkal.

A veszélyes kórokozók mindenütt ott vannak. Kisállatod védett tőlük?

Nem sok kell hozzá, hogy kiskedvenced súlyos betegségeket okozó kórokozókkal találkozzon. Egy séta, egy látogatás a parkba, vagy egy korty a pocsolyából. Egy kutyakiállítás vagy egy kisállatpanzió. A szomszéd kisállat váratlan látogatása. Lehetetlen megelőzni, hogy kisállataink kapcsolatba kerüljenek kórokozókkal. De az általuk okozott betegségektől megóvhatod őket!

Hogyan védekezzünk a természet apró szörnyei ellen?

A bolhák és kullancsok akár rövid idő alatt megfertőzhetik kedvencedet, elég csak a napi sétákra gondolni, ez remek lehetőség az élősködőknek a támadásra. A bolhák és a kullancsok alig várják, hogy kisállatod bundáját nevezhessék ki új otthonuknak, onnan pedig akár rád is átmásszanak. Természetesen az állatorvosod segítségére ilyenkor is számíthatsz: ha minden előzetes információt megkapsz tőle és tartod magad a javaslataihoz, akkor semmi okod a félelemre. Összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat az ektoparaziták elleni felkészülésről.

Állatorvos felkeresése a koronavírus járvány ideje alatt

Most legjobb, ha mindannyian otthon maradunk, de mi a helyzet az állatorvosi vizitekkel? Csak akkor indulj el otthonról, ha muszáj, és előtte telefonon egyeztettél az állatorvosoddal, aki szintén megerősített abban, hogy el kell menned! Ha komolyan vesszük az iránymutatásokat, csökkenthetjük a #koronavírus terjedését! Összegyűjtöttünk minden fontos javaslatot: