Címke: állatorvos

Vakcinázás - hogy ne bolonduljunk bele

Az utóbbi évek vakcina-ellenes mozgalmai hatására sokunkban szülőként és állattartóként is megfogalmazódik a kérdés, hogy beoltassuk-e gyerekeinket és négylábú kedvenceinket? Ennek következtében évről-évre nő azoknak a gyerekeknek a száma, kiket nem oltatnak be veszélyes fertőző betegségek ellen (1). A gyerekek vakcinázásával kapcsolatos viták és félelmek egyre inkább terítékre kerülnek kedvenceinkkel kapcsolatban is, és az állatorvosok észrevették, hogy vannak tulajdonosok, akik azért nem oltatják be kedvenceiket, mert aggódnak a vakcinák biztonságossága miatt. A legtöbb ember valószínűleg nem ismeri fel, hogy a vakcinázás az egyik legnagyobb orvosi eredmény, aminek köszönhetően nem kell folyamatosan a betegségtől és a haláltól való félelemben élnünk. Fertőző betegségek évezredek óta veszélyeztetnek embert és állatot egyaránt. A tizennegyedik században a pestis Európa lakosságának egyharmadát ölte meg, és kevesebb, mint 100 éve a spanyolnátha 20-40 millió ember halálát okozta világszerte (többét, mint az első világháború)2. Vakcinázással sikerült felszámolni a himlőt - ami még a XX. században is halálosnak számított. Mostanra az általános vakcinázás révén közel állunk egy másik rettenetes betegség, a járványos gyermekbénulás felszámolásához is. Vakcinázással megvédhetjük állatainkat is, ezzel csökkenthetjük a gyógyszerek használatát és javul az állatjóllét gazdasági haszonállatainknál.

Négy ok arra, hogy miért kérjük állatorvosunk segítségét a paraziták elleni védekezéshez

Ha megkérdezünk egy kutya- vagy macskabarátot, azt fogja mondani, hogy szükség van valamiféle parazita elleni védelemre. De hogyan kell ezt jól csinálni? Minden egyes kutya és macska különleges, és speciális igényekkel rendelkezik, amikor a parazitaellenes védelem kiválasztására kerül sor. Az internet és a kisállat-kereskedések korában egyszerűbbnek tűnik a parazitaellenes készítmények online vagy üzletben történő megvásárlása. Azonban helyes ez a hozzáállás? Miért forduljunk állatorvoshoz az ilyen gyógyszerek kiválasztásakor? Íme, négy ok arra, hogy szakember tanácsát kérjük, mielőtt kedvencünket paraziták ellen kezelnénk!

Kennel köhögés – Veszélyben a kutyánk?

Beköszöntött a felső légúti megfázások szezonja: a kennel köhögés a kutyák rendkívül ragályos légcső- és hörgőgyulladása, amely jellemzően csoportban tartott, kutyatársaságba járó kedvenceket érint. A görcsös köhögéssel járó betegség általában néhány hét alatt gyógyul, de rendkívül kellemetlen a kutyánk és a mi számunkra is. Kutyapanziókban, kiállításon, kutyaiskolában, kutyafuttatókban megforduló kutyák immunizálása éppen ezért erősen ajánlott.

Kerti cicabajok – 5+1 megelőzhető macskabetegség

A tévhitekkel ellentétben a lakásban tartott cicákat is évente el kell vinni az állatorvoshoz, és gondoskodnunk kell a paraziták elleni védelmükről is. A kertben élő vagy kijáró macskák azonban fokozottan veszélyeztetettek. A fertőző macskabetegségek leggyakrabban az éjszakai kalandozások, a verekedések, illetve a párzás alkalmával támadnak. Azonban a kertet szinte el sem hagyó, nyugodt cicák is könnyen megfertőződhetnek kóborló társaiktól.