Idős kutyák étrendje, mit tegyünk és mit ne

Idős kutyákkal foglalkozó sorozatunk második része az idős kutyák etetésével foglalkozik.

Győződjön meg arról, hogy a kutyának nem jelent problémát az evés. Az az általános gyakorlat, hogy az etető és itató edényt a tulajdonosok a földre helyezik le, pedig onnan enni nem túl kényelmes a nagytestű, túlsúlyos kutyáknak. Amelyiknek pedig ízületi fájdalmai is vannak, annak különösen megterhelő mélyen, az edény fölé hajolva enni.

Nagyon sok kisállat felszerelést árusító boltban árulnak speciális etető asztalokat, amelyek lapjába süllyesztetten helyezkedik el az etető és itató edény. A különböző magasságú asztalokból a kutya méretének megfelelőt válasszunk. Jó, és ugyanakkor olcsóbb megoldás az is, ha a konyhában az állat edényét a méretének megfelelő magasságba helyezzük úgy, hogy az evés közben kifröcsögő folyadékot egy, az edény alá helyezett törülköző szívja fel.

altLegyen min „rágódni”

Ahogyan a kutya idősödik, módosítanunk kell az étrendjén is. Sok esetben szembetűnő, hogy annak ellenére, hogy a kutya kevesebbet eszik, egyre jobban hízik. Ez betudható annak, hogy a kutya egyre kevesebbet mozog, vagy éppen az anyagcsere lelassulásának.
A hízás felgyorsítja az állat egészségi állapotának romlását, súlyosbodhatnak a szívműködés elégtelenségére utaló tünetek, bőr, légzési és ízületi problémák jelentkezhetnek. Próbáljuk meg a napi táplálék adagot csökkenteni, vagy álljunk át fokozatosan egy alacsonyabb tápértékű tápra annak érdekében, hogy megkönnyítsük pocakos kedvencünk életét és súlyát.

Vannak kutyák, amelyek pontosan ennek a problémának az ellenkezőjével küzdenek, életkoruk növekedésével egyre jobban fogynak. Senyvességük kialakulásában szívelégtelenség, fogágy betegség, vagy cukorbetegség játszhat szerepet. Mindkét esetben forduljon állatorvoshoz szaktanácsért, hogy milyen egyedi étkezési programot ajánl az állat állapotának normalizálására.

Az időskori élet megkönnyítése

A Karsivan nevű gyógyszer rendszeres adása segíthet enyhíteni ezeket a tüneteket, mert a készítmény fokozza az oxigénfelvételt, serkenti az energiaháztartást, és támogatja a központi idegrendszer működését. A gazdik számára ez kutyájuk viselkedésének észrevehető javulását jelenti: az állatok élénkebbé és mozgékonyabbá válnak.

Az idős kutyák gondozásáról további hasznos információk találhatók letölthető kiadványunkban (pdf).

Megosztás Tetszik