Aktuális hírek

Egészséges látás a boldog életért: ismerd fel a 4 leggyakoribb szemproblémát, ami kutyusodat fenyegetheti

Proaktivitással és időben elkezdett kezeléssel a maradandó károsodás elkerülhető. A kutyák legfontosabb érzékszerve az orr, de ez persze nem jelenti azt, hogy a látásukra ne lenne ugyanolyan nagy szükségük, mint nekünk. A problémák, mint a szaruhártyafekély, a glaukóma, a száraz szem vagy a szürkehályog, az ő látásukat is fenyegetik, és ha a jeleket nem szúrod ki időben, vagy ha a kezelés későn veszi kezdetét, akkor kiskedvenced komoly fájdalmakat és kellemetlenségeket élhet át, sőt látását részlegesen vagy teljesen is elveszítheti. Ám ha tudod, mire kell rendszeresen figyelned, és melyek a leggyakoribb szembetegségek, akkor mindezek gyógyíthatók, vagy, ami még jobb, teljesen megelőzhetők.

Karácsonyi jótékonyság: tippek, hogyan segíthetsz a gazdátlan kisállatokon

Karácsonykor minden a szeretetről szól, több időt töltünk a szeretteinkkel – nem csak a családunkkal és barátainkkal, de szőrös, négylábú társainkkal is. Az év végéhez közeledve kicsit megnyugszunk, lelassulunk, többet időzünk otthon, ami azt is jelenti, hogy nagyobb figyelem jut kiskedvenceinkre is. És ez az, amire a kisállatoknak szükségük van: szeretet és törődés.

Bolhák és kullancsok télen

Gondolkozott már azon, hogy mennyi ideig kell védelmet biztosítania kedvencének a külső paraziták ellen? Úgy gondolja, hogy a hőmérséklet csökkenésével lazíthat a védekezésen? Amennyiben Ön is azok közé tartozik, akik télen nem védik kedvencüket a külső élősködőktől, hatalmas hibát követ el! Ha szeretne többet megtudni négylábú barátja védelméről az őszi-téli időszakban, olvassa el cikkünket! Kedvence számos külső parazitával találkozhat az év bármely szakában. Jelenleg a bolhák és kulacsok jelentenek veszélyt háziállata számára.

A hormonok

A hormonok az úgynevezett endokrin (belső elválasztású) mirigyek által a vérbe vagy a nyirokba kiválasztott kémiai anyagok. Az endokrin mirigyek működése egy olyan sofőrhöz hasonlítható, aki a városi forgalomban vezeti autóját. Az átlagsebesség eléréséhez néha fel kell gyorsítania, néha pedig le kell lassítania. Az általuk kiválasztott hormonoknak köszönhetően az endokrin mirigyek is lassítják vagy serkentik a szervek működését. Akkor mi is a hormonok szerepe, és hogyan befolyásolják állataink életét? Milyen tünetek jelentkeznek, amikor az egymással kapcsolatban lévő belső elválasztású mirigyek bonyolult hálózatát valami megzavarja? Az alábbi szövegben megpróbáljuk megválaszolni ezeket a kérdéseket.
Macskám van Nyulam van Kutyám van